Ηλεκτροθεραπεία

Είναι η χρήση ηλεκτρικού ρεύματος για θεραπευτικό σκοπό. H ηλεκτροθεραπεία είναι το πιο διαδεδομένο μέσο που χρησιμοποιεί η Φυσικοθεραπεία. Η χρήση της ηλεκτροθεραπείας έχει ερευνηθεί και έχει γίνει αποδεκτή στον τομέα της αποκατάστασης.

Οι τύποι ρευμάτων που χρησιμοποιούνται είναι πολλοί . Ανάλογα με το αποτέλεσμα που θέλουμε να επιτύχουμε, χρησιμοποιούμε και διαφορετικό τύπο ρεύματος.

Υπάρχουν πολλών ειδών ρεύματα και εφαρμόζονται ανάλογα με την πάθηση:

• Αναλγητικά ρεύματα TENS: Τα TENS είναι κατ’ εξοχήν αναλγητικά ρεύματα και χρησιμοποιούνται σε περιπτώσεις τραυματισμών και παθήσεων που συνοδεύονται από πόνο όπως: τενοντίτιδες, αρθρίτιδες, συνδεσμικές και μυϊκές κακώσεις, κατάγματα, κακώσεις συνδέσμων, αυχενικό σύνδρομο, οσφυαλγία, ισχιαλγία, κακώσεις περιφερικών νεύρων κτλ.
  • Φαραδικά ρεύματα
  • Διαδυναμικά ρεύματα
  • Γαλβανικά ρεύματα
  • Παλμικά
  • Russian stimulation
  • Ιοντοφόρεση
  • Διασταυρούμενα ρεύματα
  • Biofeedback ( Η βίο-ανατροφοδότηση είναι μια θεραπευτική διαδικασία χρησιμοποιώντας ειδικά ηλεκτρονικά ή ηλεκτρικά μηχανήματα για να μετρήσει και να επεξεργαστεί, πληροφορίες του επανατροφοδοτούμενου ιστού δια μέσω ακουστικών ή οπτικών σημάτων.)
  • Επίσης τα ρεύματα μυϊκού ερεθισμού ενδείκνυνται για την πρόληψη μυϊκών και εκφυλιστικών αλλοιώσεων του μυϊκού ιστού μετά από παρατεταμένη ακινητοποίηση όπως π.χ. σε άτομα τρίτης ηλικίας.

Η ηλεκτροθεραπεία χρησιμοποιείται για:

• αναλγησία
  • χαλάρωση των μυϊκών σπασμών,
  • πρόληψη και επιβράδυνση της μυϊκής ατροφίας από αχρησία,
  • αύξηση αιματικής ροής
  • διατήρηση και αύξηση του εύρους κίνησης
  • διαχείριση του χρόνιου πόνου, και του οξύ μετεγχειρητικού πόνου
  • μυϊκή επανεκπαίδευση και αποκατάσταση με τον ηλεκτρικό μυϊκό ερεθισμό
  • μετεγχειρητικό μυϊκό ερεθισμό για την πρόληψη φλεβικής θρόμβωσης
  • επούλωση πληγών
  • εφαρμογή φαρμάκων (ιοντοφόρεση)